Zondagavond heeft Odile Rasch bekend gemaakt dat zij de nieuwe wethouderskandidaat is voor D66 Bergen. Dit besluit kwam voor ons, de fractie en het bestuur, als complete verrassing. Net als voor u, de leden en inwoners van de gemeente Bergen.

Dit is geen onverdeeld leuke verrassing. Liever hadden we Odile in de gelederen van GroenLinks gehouden. Dat zij afzag van een nieuwe raadsperiode voor GroenLinks Bergen vonden wij erg jammer, maar op de achtergrond is zij zeer betrokken gebleven. Dit was onder andere te merken aan het initiatiefcafé dat zij voor GroenLinks heeft georganiseerd, samen met Hans Willem Steensma. Natuurlijk gaat u, onze kiezers en leden, ervan uit dat kandidaten en lijstduwers de GroenLinks standpunten trouw blijven. Waarom zou u anders op een partij stemmen? Ook daarom vinden wij het jammer dat Odile een andere keuze heeft gemaakt.

Maar de beslissing is genomen en Odile heeft haar politieke talent als raadslid van GroenLinks meer dan bewezen. Wij verwachten dat ze het ook als wethouder goed zal doen. Vandaar onze oprechte felicitaties en we wensen haar dan ook veel succes.

(Foto: Frank Nieuwenhuizen)