Nieuw commissielid:
Rob Bloemkolk

Sinds dinsdag 28 mei 2019 is Rob Bloemkolk geïnstalleerd als commissielid voor Groen Links. Hij zal zich vooral gaan richten op Kunst & Cultuur en de het Duindorp Schoorl. Rob woont sinds 18 jaar in Schoorl.

Rob liep er al een tijdje mee rond om zich met de politiek te gaan bemoeien. Het verbaasde hem steeds vaker dat de politiek van de gemeente Bergen wat langs Schoorl en de Schoorlaars heen lijkt te gaan. Hij maakt zich ook wat zorgen over het politieke klimaat. Daarnaast vindt hij het bijzonder dat de gemeente Bergen zich nadrukkelijk profileert als kunstenaarsdorp, maar de gemeente er niet echt voor de kunstenaar is. “Daar heb ik wel wat ideeën over waar dit verbetert kan worden.”

Zelf maakt Rob samen met zijn vrouw de bekende Schoorlse poppenspeler Ilja van der Pouw elke twee jaar een nieuwe voorstelling. Daarmee gaan ze op tournee door Nederland, België en China.  In Nederland zijn ze genomineerd voor de ZAP theater prijs. “Daar zijn we best wel trots op want zo een nominatie gaat meestal naar de grote theater gezelschappen en staan wij daar zomaar tussen met onze poppen.”