Met trots presenteert GroenLinks Bergen haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. Tijdens de algemene ledenvergadering hebben de leden ingestemd met de voordracht van de kandidatencommissie. Femke Ouëndag is gekozen tot lijsttrekker.

Femke Ouëndag is al ruim twee jaar raadslid voor GroenLinks. Met haar positieve instelling is zij in staat mensen te verbinden. Femke: “Ik ben blij met het vertrouwen dat de leden van GroenLinks in mij hebben gesteld, Als ‘de vier dames van GroenLinks’ gaan we voortvarend aan de slag. Mijn liefde voor Bergen blijf ik inzetten om onze dorpen, kernen en inwoners met elkaar te verbinden. Samen werken aan een duurzame samenleving. Voor mij betekent dat het verbinden van kunst, cultuur, natuur, zorg en geluk.”
De vier dames waar Femke over spreekt zijn: op de tweede plek Solita Groen, op de derde plek Ineke Braak - van Kasteel. Beiden zijn al een poos als raadslid voor GroenLinks Bergen werkzaam. Kersvers commissielid Froukje Krijtenburg staat op de vierde plaats. Op plek vijf hebben we een nieuw gezicht: Wytze Vonder. Hij gaat de komende periode eerst binnen de fractie het politieke werk verkennen. Femke: “Onze kracht is de goede samenwerking binnen onze fractie. We zijn allemaal heel verschillend maar daardoor vullen we elkaar juist goed aan. We kijken ernaar uit om met veel plezier en energie met onze inwoners te werken aan een mooier en duurzamer Bergen. “
De ledenvergadering stelde ook het verkiezingsprogramma “Duurzaam verbinden & vernieuwen” vast. GroenLinks Bergen wil zich inzetten voor de hoogst mogelijke kwaliteit van leven voor de inwoners, ondernemers en bezoekers van de gemeente.