Eerste Initiatiefcafé voor iedereen met goed idee

Op donderdagavond 20 februari organiseer ik samen met Odile Rasch (raadslid GroenLinks) het allereerste Initiatiefcafé van Nederland. Ons Initiatiefcafé biedt mensen met een goed maatschappelijk idee een podium. Een podium om te vertellen over hun dromen en ideeën. Zij kunnen daar mensen of bedrijven ontmoeten die mee willen denken of mee willen doen om van dit idee of deze droom een succesvolle organisatie te maken.

Tijdens de eerste helft van de avond krijgen vijf mensen en/of organisaties de mogelijkheid om een presentatie te geven. Wij verwachten ondermeer sprekers van de coöperatie Bergen Energie, van De Doorbraak (een nog te realiseren broedplaats voor kunst & cultuur in Bergen centrum) en van het Kustbelevingscentrum (een prachtig plan voor een nieuw natuurbezoekerscentrum in Camperduin). Tijdens de tweede helft van de avond kunnen publiek en sprekers met elkaar in gesprek gaan.

Ons Initiatiefcafé staat niet op zichzelf. Voor de volgende raadsperiode zal GroenLinks zich inzetten als ambassadeur van initiatiefnemers. Niet alleen omdat de gemeente steeds minder geld en mensen heeft om alle taken te vervullen. Meer nog omdat wij van mening zijn dat eigen initiatief vaak veel beter werkt dan vanuit de overheid aangeboden of geregisseerde zaken.

Bent u nieuwsgierig naar de ideeën die leven onder onze inwoners? Of heeft u zelf een bijzondere droom die de inwoners of bezoekers van de gemeente Bergen ten goede kan komen? Kom dan ook op 20 februari, om 19:30 uur naar het Initiatiefcafé in Blooming in Bergen. Meldt u gratis aan middels een email aan info@groenlinksbergen.nl.

U bent van harte welkom!

Vriendelijke groet,

Hans Willem Steensma