zwemvoorzieningEen zwembad en een sporthal in onze populaire badplaats Egmond aan Zee? De activiteiten van de Oorsprong naar de Blinkerd? Een nieuw gemeentehuis op Elkshove in Bergen?Het zijn onderwerpen waarvan de gemoederen soms hoog oplopen en definitieve beslissingen zijn niet genomen.

Vrijgemaakt

Het goede nieuws: in de begroting is een miljoen euro vrijgemaakt om de Blinkerd te verbouwen zodat de activiteiten van de Oorsprong daar een plek kunnen krijgen. Ook de jeugd van Schoorl krijgt er een eigen honk. De tekeningen van de architect zijn voorgelegd aan de betrokkenen en de raad neemt in het vroege voorjaar een definitief besluit. Daarna kan de verbouwing aanvangen zodat deze aan het eind van het jaar is afgerond.

Ook voor Egmond is een stelpost van bijna vier miljoen euro opgenomen om een goede voorziening (zwembad? sporthal?) te realiseren. Onze wethouder Hietbrink is na de zomer een breed overleg gestart met alle belanghebbenden over welke voorzieningen haalbaar zijn en op welke locatie deze moeten komen. Wij hebben vertrouwen in dit proces. Als alle tussenstappen genomen zijn, zal de raad nog voor de zomer beslissen.

Uitdaging

Het nieuwe gemeentehuis is misschien wel het meest uitdagende dossier: alle informatie die we als raad nodig hebben om een beslissing te nemen, is voorhanden. Het geld om nieuw te bouwen of drastisch te verbouwen is aanwezig. De gemeente zit nu tien jaar in ‘tijdelijke’ huisvesting. In 2013 zal de raad de kop uit het zand moeten halen en moet kiezen voor definitieve huisvesting van de ambtelijke organisatie en het bestuur.

Heeft u een mening over bovenstaande onderwerpen, of over andere zaken? Onze deur staat wagenwijd voor u open. Zoek ons op tijdens onze fractievergadering op maandagavond, bel ons of stuur een mail.